در جلسه هیات دولت؛

آیین نامه های اجرایی قانون هوای پاك تصویب گردید

آیین نامه های اجرایی قانون هوای پاك تصویب گردید حیوان خانگی: هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، آیین نامه های اجرایی قانون هوای پاك را تصویب كرد.



به گزارش حیوان خانگی به نقل از مهر، هیات وزیران در جلسه روز چهارشنبه به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی، آیین نامه های اجرایی قانون هوای پاك را تصویب كرد.
آیین نامه های اجرایی این قانون به شرح زیر به تصویب رسید:
«-نحوه جلوگیری از آلودگی صوتی منابع ثابت و متحرك شامل تعیین حدود مجاز آلودگی های صوتی به تفكیك منبع و محل تولید آلودگی مربوطه و تضامین اجرایی رعایت حدود تعیین شده
-اقدامات مربوط به مواقع شرایط اضطرار آلودگی هوا با رویكرد پیشگیرانه بر مبنای مدلها و پیش بینی وضعیت هوا واولویت محدودیت های ترددی به جای اعلام تعطیلی مدارس یا ایام كاری
-كنترل منابع آلاینده و كاهش آلودگی هوا شامل كلیه اقدامات كاهش منابع آلاینده هوا با محوریت ارتقای كیفیت سوخت و وسایل نقلیه
-روشهای تشویقی و اجبار آور رعایت حدود مجاز انتشار آلاینده ها در موتورخانه ها و سامانه های احتراقی
-تعیین سن فرسودگی انواع وسیله نقلیه موتوری به تفكیك وسایل نقلیه عمومی و شخصی و همینطور شهرهای با آلودگی بیشینه هوا و سایر نقاط كشور
-فرآیند انتقال آن دسته از مراكز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و كارگاهی آلاینده كه آلایندگی آنها غیر قابل رفع می باشد به نقاط مناسب و تعیین منابع اعتباری و تسهیلات و تشویقات لازم جهت انتقال واحدهای مذكور. قطعی بودن عدم رفع آلایندگی در این مصوبه پیش شرط ورود به فرآیند انتقال می باشد.
-نحوه پایش آلاینده ها در مراكز دارای طبقه بندی حفاظتی
-مدیریت تردد و ساماندهی سفرهای شهری با رویكرد كاهش آلودگی هوا با استفاده از تولید محدودیت های زمانی مكانی و نوعی
-حدود مجاز انتشار آلاینده های هوا از صنایع و نیروگاهها»
وزیر نیرو گزارشی از برنامه این وزارتخانه برای تأمین برق مطمئن و پایدار در اوج بار سال ۱۳۹۸ به هیات وزیران ارائه داد
در این گزارش، ضمن برآورد بار مصرفی سال ۱۳۹۸ به روش جزء به جزء و مشخص سازی قدرت اسمی، قدرت عملی و قدرت قابل اتكا نیروگاه های موجود، تراز تولید و مصرف در سال ۱۳۹۸ به تفكیك مناطق و برای كل كشور محاسبه شده است.
همچنین طرح های انتقال مورد نیاز برای انتقال بار نیروگاه های مذكور و همینطور رفع محدودیت های شبكه انتقال مشخص و طرح های اولویت دار برای بهره برداری پیش از سال ۱۳۹۸ تعیین گردید
برنامه های مذكور شامل تغییر ساعات كار ادارات، همكاری با صنایع، استفاده از مولدهای خود تأمین و LED تعویض لامپ های فلورسنت با لامپ های سرویس كولرها هستند.
اختصاص اعتبار و تسهیلات بانكی برای جبران خسارت و بازسازی واحدهای مسكونی خسارت دیده از سیل و طوفان سال ۱۳۹۷ در استان چهارمحال و بختیاری
هیات وزیران به منظور جبران خسارت واحدهای مسكونی خسارت دیده ناشی از سیل و طوفان در شهرستان های استان چهارمحال و بختیاری مبلغ شصت میلیارد و سیصد و بیست و نه میلیون (۰۰۰ر۰۰۰ر۳۲۹ر۶۰) ریال اعتبار هزینه ای و مبلغ یكصد میلیارد (۰۰۰ر۰۰۰ر۰۰۰ر۱۰۰) ریال اعتبار تملك دارایی های سرمایه ای اختصاص داد.
تصویب آیین نامه اجرایی احداث، بازسازی و بهره برداری وزارت آموزش و پرورش از بخشی از املاك این وزارتخانه
دولت در ادامه با هدف ساماندهی و بهینه سازی كاربری بخشی از املاك و فضاهای آموزشی، ورزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه اجرایی مربوط به احداث، بازسازی و بهره برداری این وزارتخانه از بخشی از املاك و فضاهای آموزشی خویش را به تصویب رساند.
به باعث این آیین نامه، دولت به وزارت آموزش و پرورش اجازه داد نسبت به احداث، بازسازی و تكمیل فضاهای نیمه تمام و بلااستفاده و بهره برداری از آنها با رعایت ملاحظات آموزشی و تربیتی اقدام نماید.
دولت همینطور وزارت آموزش و پرورش را از پرداخت كلیه عوارض شامل تغییر كاربری، نقل و انتقال ملك، دریافت گواهی بهره برداری، احداث، تخریب، بازسازی، نوسازی و سایر عوارض شهرداری در اجرای این آیین نامه معاف كرد.
اعلام نظر دولت درمورد تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس
هیات وزیران ضمن اعلام نظر درمورد تعدادی از طرح های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نماینده خویش را برای پیگیری مبحث تعیین كرد.

1397/06/22
17:06:11
5.0 / 5
2478
تگهای خبر: آلاینده , آلودگی , پرورش , تردد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۳
حیوان خانگی - خرید و فروش حیوانات خانگی
petiab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت حیوان خانگی محفوظ است (پت یاب)

حیوان خانگی حیوان خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی