مدیریت آب در كشور درست نیست

مدیریت آب در كشور درست نیست حیوان خانگی: معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: وضعیت آبی كشور به شدتی كه گمان می شود بد نیست، آنچه بد است، مدیریت آب در بخشهای مختلف است.



به گزارش حیوان خانگی به نقل از مهر، پروین فرشچی اظهار داشت: طی این سال ها با خشك سالی و كمبود بارش روبرو بودیم ازاین رو ارزش گذاری آب ملموس تر مطرح گردیده است.
وی اضافه كرد: با عنایت به توسعه جمعیت و مصرف بالای آب به تناسب افزایش جمعیت، مصرف بهینه آب یا به بیانی بهتر، مدیریت منابع آب و مدیریت آب مصرفی باید مدنظر قرار بگیرد.
معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست درباره مسائل مطرح شده در مورد انتقال آب خزر به فلات مركزی اظهار داشت: این مورد از سال ها پیش مطرح بوده است. در سال 1389 مطالعات گوناگونی در این حوزه صورت گرفت. البته مسئولیت انتقال آب با وزارت نیرو است اما نظارت نحوه انتقال بر عهده سازمان حفاظت محیط زیست است.تا الآن این مسئله مطرح بوده و مطالعاتی كه ما را مجاب كند كه این انتقال حتماً باید صورت بگیرد، هنوز تكمیل نشده است.
وی افزود: باید مطالعات زیادی در این زمینه صورت گیرد. برای ارزش گذاری اقتصادی و مسئله نحوه انتقال باید ارزیابی صورت بگیرد. مطالعاتی مربوط به ریسك های زیست محیطی و ارزیابی راهبردی زیست محیطی و ارزش گذاری اقتصادی زیست محیطی هم نیاز است. اینكه برآیند این برآوردها باید چقدر باشد و یا ازنظر اقتصادی چه خدمات اكولوژیكی را ازدست داده یا به دست خواهیم آورد، مشخص نیست.
فرشچی اظهار داشت: این مورد در تمام دنیا بعنوان یكی از راهكارهای مدیریت آب و تأمین نیاز آبی كشور مطرح است اما باید دید آیا این كار تنها گزینه است.
وی اظهار داشت: مطالعات ارزیابی استراتژیك راهبردی كه ما مطرح می نماییم حتماً پیوست اجتماعی خواهد داشت، مسائل اقتصادی، سیاسی، فنی و زیست محیطی هم حتماً در آن گنجانیده شده است.

1397/10/24
19:49:24
5.0 / 5
1956
تگهای خبر: آب , حفاظت محیط زیست , خدمات , سازمان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
حیوان خانگی - خرید و فروش حیوانات خانگی
petiab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت حیوان خانگی محفوظ است (پت یاب)

حیوان خانگی حیوان خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی