افزایش قدرت امواج اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین

افزایش قدرت امواج اقیانوس ها در اثر گرمایش زمین حیوان خانگی: محققان دانشگاه سانتناكروز كالیفرنیا با شناسایی رابطه بین افزایش دمای اقیانوس ها و انرژی امواج دریافتند گرمایش زمین سبب افزایش قدرت امواج اقیانوس ها شده است.


به گزارش روز سه شنبه گروه اخبار علمی ایرنا از پایگاه خبری ساینس دیلی، بر طبق این تحقیقات از سال 1948 میلادی تا كنون، قدرت امواج سالانه 0.4 درصد افزایش داشته است و این افزایش با افزایش دمای سطحی اقیانوس ها ارتباط مستقیم دارد. این ارتباط به قدری است كه به اعتقاد محققان می توان با اندازه گیری افزایش قدرت موج ها، بعنوان شاخصی برای اندازه گیری میزان اثرگذاری تغییرات آب و هوایی بر اقیانوس ها و سیستم های اتمسفری بهره گرفت.
انرژی امواج پرقدرت ترین عامل تغییرات ساحل و بروز سیلاب ها است و بر نحوه توسعه زیرساخت های ساحلی همچون اسكله ها و بندرها مستقیما اثرگذار می باشد. افزایش قدرت امواج تاثیر افزایش سطح دریاها را بر ساكنین مناطق ساحلی تشدید می كند.
نتایج این مطالعات نشان می دهد كه در تحلیل ریسك ها، تغییر قدرت امواج نادیده گرفته شده است و توجه به افزایش سطح آب بعنوان تنها عامل موثر بر وضعیت ساحل، سبب دست كم گرفتن نتایج تغییرات آب و هوایی و فقدان آمادگی لازم برای مواجهه با این پیامدها میگردد.
گزارش كامل این تحقیقات در نشریه Nature انتشار یافته است.
علمی (6)**9259**1440


1397/10/25
14:42:45
5.0 / 5
2411
تگهای خبر: آب , اقیانوس , سفر , هوا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
حیوان خانگی - خرید و فروش حیوانات خانگی
petiab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت حیوان خانگی محفوظ است (پت یاب)

حیوان خانگی حیوان خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی