كاهش شكار فیل ها در آفریقا

كاهش شكار فیل ها در آفریقا حیوان خانگی: طبق یك مطالعه انتشار یافته در مجله ˮNature Communicationsˮ، میزان شكار فیل ها در آفریقا در حال كاهش است.


به گزارش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، میزان مرگ و میر سالیانه فیل ها به دست شكارچیان در آفریقا از میزان بالای بیشتر از ۱۰ درصد در سال ۲۰۱۱ میلادی به كمتر از چهار درصد در سال ۲۰۱۷ میلادی رسیده است اما پژوهشگران آگهی داده اند سطوح فعلی هنوز ناپایدار بوده و می تواند مشكلاتی را برای آینده حیوانات این قاره ایجاد كند.
تخمین زده می شود كه ۳۵۰ هزار راس فیل در آفریقا باقی مانده باشد اما هر ساله بین ۱۰ تا ۱۵ هزار راس فیل شكار شده و از پا درمی آیند.
یك تیم از دانشگاه "یورك"، دانشگاه "فرایبورگ" و كنوانسیون تجارت بین المللی گونه های در معرض خطر داده هایی از ۵۳ سایت محافظت شده را در ۲۹ كشور بین سال های ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۷ میلادی تجزیه و تحلیل كرده است.
این تیم شاهد كاهشِ میزان مرگ و میر سالیانه یا همان درصد فیل هایی كه هر ساله به سبب شكار كشته می شوند، بوده و دریافته كه این كاهش با كاهش تقاضای عاج در سراسر چین مرتبط می باشد كه امكان دارد به سبب قیمت بالای این عاج ها و ركود اقتصادی در چین رخ داده باشد. این كاهش تقاضا قبل از معرفی ممنوعیت تجارت عاج در چین كه در سال ۲۰۱۷ میلادی شروع شد، رخ داده است.
به نوشته روزنامه گاردین، هم چنین تفاوت های بین میزان شكار در سایت های مختلف با سطوح فساد و فقر در آن مناطق ارتباط داشته است. پژوهشگران خواهان تداوم سرمایه گذاری ها در اجرای قانون برای كاهش شكارها در كنار كوشش برای كاهش تقاضای عاج و مقابله با فساد و فقر شده اند.




منبع:

1398/03/09
14:24:43
5.0 / 5
2047
تگهای خبر: حیوان , شكار , شكارچی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
حیوان خانگی - خرید و فروش حیوانات خانگی
petiab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت حیوان خانگی محفوظ است (پت یاب)

حیوان خانگی حیوان خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی