سامانه مكان پایه ارزیابی توان اكولوژیك كل كشور راه اندازی می شود

سامانه مكان پایه ارزیابی توان اكولوژیك كل كشور راه اندازی می شود به گزارش حیوان خانگی سرپرست دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست اعلام نمود: دو پروژه پایلوت با عنوان ایجاد سامانه مكان پایه ارزیابی توان اكولوژیك كل كشور در استان های سیستان و بلوچستان و كرمان اجرا می شود.



به گزارش حیوان خانگی به نقل از مهر، كتایون حجتی سرپرست دفتر توسعه پایدار و اقتصاد محیط زیست با اشاره به اهمیت شناسایی و ارزیابی توان اكولوژیك سرزمین اظهار داشت: دو پروژه پایلوت با عنوان «ایجاد سامانه مكان پایه ارزیابی توان اكولوژیك كل كشور در استان های سیستان و بلوچستان و كرمان» در دستور كار قرار گرفته است.
وی افزود: این پروژه ها حداكثر تا آخر سال ۹۸ به پایان خواهد رسید و تلاش خواهیم كرد در تمام استان ها عملیاتی شود.
حجتی با اشاره به اینكه یكی از نقاط ضعف گزارشات آمایش سرزمین و ارزیابی توان اكولوژیك، عدم عرضه برنامه كاربردی و دقیق است، خاطرنشان كرد: این ضعف ها ناشی از عدم دقت اطلاعات ورودی، عدم تطبیق مقیاس های داده ها، عدم كفایت داده های موجود و عدم استفاده از متدولوژی های به روز دنیا است.
وی با اشاره به شرح وظایف دفتر توسعه پایدار، آمار و اقتصاد محیط زیست خاطرنشان كرد: شرح خدمات ارزیابی توان اكولوژیك در اتاق فكر آمایش محیط زیست و ارزیابی توان اكولوژیك با حضور اساتید و صاحب نظران مورد بازبینی قرار گرفت.
وی با اشاره به اینكه این سامانه مكان پایه و بانك اطلاعاتی با بهره گیری از داده و آمار در رابطه با تصمیم گیری مدیریت پایدار سرزمین و محوریت ارزیابی توان اكولوژیك كل كشور بعنوان پایه و اساس مدیریت سرزمین در نظر گرفته می شود اظهار داشت: چنین سنجشی، اولویت و سازگاری كاربری های توان سنجی شده را در قالب اهداف برنامه ای و مدیریتی معلوم خواهد ساخت و پیش نیاز طرح كاربری مطلوب اراضی و شالوده آمایش سرزمین است.

1398/03/13
15:13:52
5.0 / 5
1664
تگهای خبر: خدمات , محیط زیست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
حیوان خانگی - خرید و فروش حیوانات خانگی
petiab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت حیوان خانگی محفوظ است (پت یاب)

حیوان خانگی حیوان خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی