سوخت مقصر آلودگی هوا نیست
به گزارش حیوان خانگی یك استاد دانشگاه اظهار داشت: نمی توان آلودگی هوا را به سوخت نسبت داد چونكه هم اكنون كیفیت سوخت گرچه در حد كشورهای اروپایی نیست اما قابل قبول است.
به گزارش حیوان خانگی به نقل از ایسنا، یوسف رشیدی در یك برنامه رادیویی با اشاره به تقسیم روش های مقابله با آلودگی به دو دسته مدیریتی و فنی، اظهار داشت: از سال ۱۳۷۸ كه دستورالعمل ها و مقرراتی درباب استانداردسازی سوخت، كیفیت خودرو، محدودیت های ترافیكی و معاینه های فنی تدوین و اجرا شد، مسائل مدیریتی مورد بی توجهی قرار گرفت.
وی از نحوه عملكرد در حوزه مدیریتی انتقاد نمود و اظهار داشت: متاسفانه نتیجه اقدامات ما در جهت كاهش آلودگی هوا به پلیس یا قوه قضائیه سرریز می شود و در مواقع بحرانی از این نهادها توقع معجزه داریم.
این مدرس دانشگاه در ادامه اظهار نمود: تا زمانی كه یك خدمت رسان و خدمت گیر به صورت فیزیكی مقابل هم قرار بگیرند، علاوه بر ایجاد ترافیك و آلودگی در شهر شاهد بروز فساد در جامعه نیز خواهیم بود. به عبارت دیگر قوانین و مقررات ما كه مربوط به ۴۰ سال پیش است مردم را برای هركاری به داخل شهر می فرستد.
رشیدی در ادامه اشاره كرد: ضعف مدیریت اداری كشور در آلودگی هوا، ترافیك و مسائل دیگر خودرا نشان میدهد بدین سبب تمركز بر روش های مدیریتی علاوه بر كاهش آلودگی، كم شدن هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
وی به سوخت اشاره و اشاره كرد: نمی توان آلودگی را به سوخت نسبت داد چونكه هم اكنون كیفیت سوخت گرچه در حد كشورهای اروپایی نیست اما قابل قبول است همین طور كیفیت خودرو ها گرچه از همه استاندارهای بین المللی برخوردار نیست اما پلیس بر پروسه تولید آنها نظارت دارد.
از نظر رشیدی باید اجازه دهیم عملكرد فنی كه هم اكنون به بلوغ خود رسیده است كار خودرا انجام دهد و ما به سراغ اقدامات مدیریتی كاهش آلودگی برویم. در واقع اگر تردد مردم به ادارات دولتی را كم نماییم نیازی به تعطیلی مدارس نیست.
رشیدی درانتها اظهار داشت: هم اكنون با عنایت به ترافیك شدیدی كه در سطح شهر حاكم است، تمام ایستگاه های سنجش كیفیت در تمام مناطق تهران آلودگی هوا را نشان میدهد یعنی در این فصل نقطه سالم وجود ندارد.
منبع: حیوان خانگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب