توسط انتشارات جهان كتاب انجام شد؛

چاپ بزرگ ترین چالش تاریخ بشریت

چاپ بزرگ ترین چالش تاریخ بشریت به گزارش حیوان خانگی كتاب بزرگ ترین چالش تاریخ بشریت نوشته اُره لی یَن بارو با ترجمه حسن یلفانی توسط انتشارات جهان كتاب منتشر و راهی بازار نشر شد.



به گزارش حیوان خانگی به نقل از مهر، كتاب «بزرگ ترین چالش تاریخ بشریت (در برابر فاجعه زیست محیطی و اجتماعی)» نوشته اُره لی یَن بارو اخیرا با ترجمه حسن یلفانی توسط انتشارات جهان كتاب منتشر و راهی بازار نشر شده است. این كتاب شانزدهمین عنوان از مجموعه «جستارها» است كه این ناشر چاپ می كند.
اُره لی یَن بارو نویسنده این كتاب متولد سال ۱۹۷۳ استاد دانشگاه گرونوبل_آلپ در فرانسه است و در رشته های اخترفیزیك ذره ای، سیاه چاله ها و گیتی شناسی تدریس می كند. وی در مركز ملی پژوهش های علمی فرانسه مشغول تحقیق و پژوهش است و چند جایزه مهم تحقیقاتی را در كارنامه دارد. «شكل و ریشه جهان»، «نسبیت عمومی»، «در قلب سیاه چاله ها» و «در چه دنیاهایی زندگی می كنیم؟» همچون كتاب های این پژوهشگر هستند.
اُره لی یَن بارو در كتاب «بزرگ ترین چالش تاریخ بشریت» این مسئله را تذكر داده كه كارشناس مسائل محیط زیست نیست و این كتاب را تنها بعنوان یك شهروند نگران نوشته است. او می گوید این كتابچه مختصر، پیگیری فراوانی است كه ۲۰۰ شخصیت علمی، هنری، فلسفی و ادبی آنرا امضا كردند و من همراه با ژولیت بیشنو آنرا سوم دسامبر ۲۰۱۸ در روزنامه لوموند چاپ كردیم. نویسنده كتاب پیش رو، تنها هدف از تهیه و تولید این اثر را اعمال فشار بر قدرت سیاسی است تا به مسئولیت هایش در قبال طبیعت، حیوانات و سیاره زمین عمل كند.
این مولف با اشاره به این كه یك اخترفیزیك دان است می گوید كتابش نه ادعای جامعیت دارد و نه مدعی دقت و اعتبار دانشگاهی است. اُره لی یَن بارو می گوید هیچ گونه حق یا تخصص ویژه ای برای خودش قائل نیست كه بتواند یك نقشه راه مشخص و دقیق برای نجات دنیا عرضه نماید اما كوشیده برپایه واقعیات و مدارك موجود، تاملاتی برای نوعی چاره ارائه نماید. او می گوید «همكاران بوم شناس و زیست شناس من سخت ناامید و دستپاچه اند. آنها دیگر نمی دانند با چه زبانی باید وخامت اوضاع را تشریح كرد. نمی دانند چه باید كرد تا صدایشان به جایی برسد.»
مقدمه، گزارش، طرح هایی مقدماتی برای تحولاتی ساده و سریع، یك تحول اساسی، چند پرسش، یك موخره حدودا فلسفی و پیوست، عناوین اصلی این كتاب هستند.
در قسمتی از این كتاب می خوانیم:
«آژانس محیط زیست و كنترل بر انرژی» برآورد كرده است كه چنین برنامه ای می تواند ۹۰۰ هزار شغل جدید ایجاد كند و چنین تحولی با سفارش های «صندوق بین المللی پول» در مورد سلامت مالی هم هماهنگ خواهد بود، چون كه سرمایه گذاری یا پول درآوردن را به سمت فعالیتهای غیرمالی هدایت و از سفته بازی دور می كند.
اروپا، كه طی ۲۰۰ سال قبل بزرگ ترین آلوده كننده كره زمین بوده، فرصت خواهد یافت تا همراه با آفریقا، یك محور انتقال زیست محیطی نمونه ایجاد كند. در حالیكه ایده اروپا جذابیت خویش را از دست داده است (بعد از ماجرای غم انگیز رها كردن و تحقیر یونان، و نحوه رفتار غیرانسانی با پناهندگان سوری)، و در حالیكه اقتصاد اروپا دیگر نمی تواند با ایالات متحده و چین رقابت كند، آیا در همین زمینه ها نیست كه امكان یك نوآوری بزرگ و شورانگیز در مقیاس جهانی فراهم می شود؟ اگر اروپا هنوز بتواند در عرصه ای رهبری را به دست گیرد، درست در همین عرصه است، كه به هیچ روی كم اهمیت نیست.
این كتاب با ۱۱۲ صفحه، شمارگان ۷۰۰ نسخه و قیمت ۲۲ هزار تومان انتشار یافته است.

1398/10/16
13:04:06
5.0 / 5
2142
تگهای خبر: حیوان , سلامت , طبیعت , كارشناس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
حیوان خانگی - خرید و فروش حیوانات خانگی
petiab.ir - حقوق مادی و معنوی سایت حیوان خانگی محفوظ است (پت یاب)

حیوان خانگی حیوان خانگی

خرید و فروش حیوانات خانگی