شهیدزاده:
خودرو های فاقد معاینه فنی برتر از مهم ترین عوامل آلودگی هوای تهران
مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران اظهار داشت: سال قبل كمتر از ۴۰۰ هزار خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند، یعنی سیستم پالایش آنها درست كار نمی كند و آلودگی وارد شهر می كنند.
به گزارش حیوان خانگی به نقل از مهر، حسین شهید زاده با تاکید بر اینکه آن زمان که گشایش اقتصادی بود و دولت ها می توانستند به تهران کمک کنند اما این کار را نکردند، اضافه کرد: به جز ۱۰۰ دستگاه اتوبوس و مینی بوسی که هفته گذشته از جانب شهرداری تهران به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شد، چند سال است که اتوبوس دیگری به تهران اضافه نشده است. وی ضمن اشاره به اینکه قبلاً ۸۲ و نیم درصد هزینه خرید اتوبوس ها را دولت و ۱۷ و نیم درصد را هم شهرداری ها پرداخت می کردند اما مدتی است که به این شکل عمل نمی گردد، اظهار نمود: اگر خودرو های شخصی به اندازه کافی سالم نباشند، آلودگی تولید می کنند و این آلودگی در شرایط موجود در افزایش تلفات ناشی از کرونا مؤثر است.
شهید زاده با اشاره به اینکه سال قبل تنها حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به مراکز معاینه فنی تهران رجوع کردند و انبوه خودروهایی که معاینه فنی خویش را از این مراکز نگرفتند، احتمالاً به مراکزی در خارج از تهران مراجعه نموده اند که شرایط سهل گیرانه ای دارند، خاطرنشان کرد: از یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرویی که سال قبل به مراکز معاینه فنی تهران رجوع کردند، کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو موفق به دریافت معاینه فنی برتر شدند. مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با تاکید بر اینکه در حالی کمتر از ۴۰۰ هزار دستگاه خودرو در تهران معاینه فنی برتر گرفتند که ۹۰ درصد خودرو های تهران انژکتوری هستند و قاعدتاً همه آنها باید بتوانند معاینه فنی دریافت نمایند، تصریح کرد: وقتی انبوه خودرو های تهران موفق به دریافت معاینه فنی نمی شوند، این به معنای آن است که سیستم پالایش آنها درست کار نمی کند و آلودگی وارد شهر می کنند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب